Амьдрал эхлэхээс өмнө, гариг ертөнц, сансар огторгуй үүсэхээс өмнө зөвхөн гэрэл л байсан. Түүнтэй хамт ор хоосон /void/ байсан. Гэрэл нь амьдралын энерги, гэгээн шидийг /holy magic/ агуулж байдаг. Улмаар гэрэл нь зах хөвөөгүй үргэлжлэх талстуудад шингэж, тэднийг хөдөлгөөнд оруулснаар, амьдралын энергийг агуулсан асар том гэрлийн урсгал үүсч, тасралтгүй урсаж эхэлжээ.
Энэхүү урсгалын байнгын хөдөлгөөнөөс хааяа хэсэгхэн гэрлийн энерги алдагдан ор хоосонд шингэж байлаа. Өлссөн араатан мэт гэрлээс алдагдсан энерги бүхнийг сорсоор нэг л мэдэхэд ор хоосон дотор энергийн шинэ бөөгнөрөл бий болжээ. Энэхүү шинэ хүчийг ор хоосны хүч гэж нэрлэх бөгөөд улам томорсоор хөдөлгөөнд орж, гэрлийн урсгалыг чиглэн хөдөлжээ. Улмаар ор хоосны хүч, гэрлийн урсгал хоёр мөргөлдсөнөөр асар том тэсрэлт үүсч, одоогийн сансар огторгуй, гариг эрхэс хэлбэр дүрсээ олж эхэлсэн байна.
Энэхүү урсгалын байнгын хөдөлгөөнөөс хааяа хэсэгхэн гэрлийн энерги алдагдан ор хоосонд шингэж байлаа. Өлссөн араатан мэт гэрлээс алдагдсан энерги бүхнийг сорсоор нэг л мэдэхэд ор хоосон дотор энергийн шинэ бөөгнөрөл бий болжээ. Энэхүү шинэ хүчийг ор хоосны хүч гэж нэрлэх бөгөөд улам томорсоор хөдөлгөөнд орж, гэрлийн урсгалыг чиглэн хөдөлжээ. Улмаар ор хоосны хүч, гэрлийн урсгал хоёр мөргөлдсөнөөр асар том тэсрэлт үүсч, одоогийн сансар огторгуй, гариг эрхэс хэлбэр дүрсээ олж эхэлсэн байна.
2. Зүй тогтол
Гэрэл сүүдэр /Light and shadow/
Гэрэл байгаа газар сүүдэр үргэлж байдаг. Ингэж зэрэгцэн оршихдоо мөнхийн тэмцлийг өрнүүлж байдаг. Гэрэл амьдралыг тэтгэж, дэмжиж байдаг бол сүүдэр амьдралыг унтуулж, үхүүлж байдгаараа энэ тэмцэл амьдрал бүхий гаригууд дээр илүү тод ул мөрөө үлдээж байдаг. Гэхдээ гэрэл, сүүдэр 2 нэг нь нөгөөгүйгээр оршиж үл чадна.
Гэрэл байгаа газар сүүдэр үргэлж байдаг. Ингэж зэрэгцэн оршихдоо мөнхийн тэмцлийг өрнүүлж байдаг. Гэрэл амьдралыг тэтгэж, дэмжиж байдаг бол сүүдэр амьдралыг унтуулж, үхүүлж байдгаараа энэ тэмцэл амьдрал бүхий гаригууд дээр илүү тод ул мөрөө үлдээж байдаг. Гэхдээ гэрэл, сүүдэр 2 нэг нь нөгөөгүйгээр оршиж үл чадна.
Амьдрал ба үхэл /Life and Death/
Ертөнц дээрхи амьд бүхэн амьдрал, үхлийн хооронд оршдог. Гэрэл сүүдэр тэмцэлддэгийн адил амьдрал үхэл бас үргэлжийн мөнхөд тэмцэлдэнэ. Амьдралд дахин төрөх, өсөх, хөгжих бүхий л үйл явц амьдралын энергийн /life energy/ нөлөөгөөр явагддаг бөгөөд амьдралын энергийг ашиглах, удирдах хүчийг байгалийн шид /nature magic/ гэнэ. Байгалийн шидийг ашигладаг шидтэнүүдийг гол төлөөлөгч бол druid-ууд билээ.
Харин амьдралын эсрэг үйлчилдэг, амьд бүхэнд уйтгар гуниг, цөхрөлийг мэдрүүлдэг, үхэлд хөтөлдөг энергийг үхлийн энерги /death energy/ гэх бөгөөд, үхлийн энергийг ашиглах хүчийг үхэгсдийн шид /necromantic magic/ гэнэ. Энэ шидийг affliction warlock-ууд ихээр хэрэглэдэг.
Ертөнц дээрхи амьд бүхэн амьдрал, үхлийн хооронд оршдог. Гэрэл сүүдэр тэмцэлддэгийн адил амьдрал үхэл бас үргэлжийн мөнхөд тэмцэлдэнэ. Амьдралд дахин төрөх, өсөх, хөгжих бүхий л үйл явц амьдралын энергийн /life energy/ нөлөөгөөр явагддаг бөгөөд амьдралын энергийг ашиглах, удирдах хүчийг байгалийн шид /nature magic/ гэнэ. Байгалийн шидийг ашигладаг шидтэнүүдийг гол төлөөлөгч бол druid-ууд билээ.
Харин амьдралын эсрэг үйлчилдэг, амьд бүхэнд уйтгар гуниг, цөхрөлийг мэдрүүлдэг, үхэлд хөтөлдөг энергийг үхлийн энерги /death energy/ гэх бөгөөд, үхлийн энергийг ашиглах хүчийг үхэгсдийн шид /necromantic magic/ гэнэ. Энэ шидийг affliction warlock-ууд ихээр хэрэглэдэг.
Эмх цэгц болон замбараагүй байдал /Order and Disorder/
Сансар огторгуйн хязгааргүй уудамд хүртэл эмх цэгц хэрэгтэй. Эмх цэгцтэй байснаар амьдрал илүү амар амгалан, тайван байж чаддаг. Аливаа зүйлсийг эвлүүлэн нийлүүлэх, бүтээх ер бусын шидийг бүтээгч шид /arcane magic/ гэнэ. Мэдээж хэрэг arcane mage-үүд энэхүү шидийг эзэмшсэн байдаг.
Харин энэхүү бүтээгдсэн биетийг эвдэн сүйтгэж энергийг нь авах, амьд бодьгалийн амийг сорох замаар энергиэ нөхдөг мөхлийн шид /fel magic/ гэж бас бий. Бас л нөгөө муу нэрт walock-ууд болон чөтгөрүүд /demons/ энэ аймшигт хүчийг ашигладаг.
Сансар огторгуйн хязгааргүй уудамд хүртэл эмх цэгц хэрэгтэй. Эмх цэгцтэй байснаар амьдрал илүү амар амгалан, тайван байж чаддаг. Аливаа зүйлсийг эвлүүлэн нийлүүлэх, бүтээх ер бусын шидийг бүтээгч шид /arcane magic/ гэнэ. Мэдээж хэрэг arcane mage-үүд энэхүү шидийг эзэмшсэн байдаг.
Харин энэхүү бүтээгдсэн биетийг эвдэн сүйтгэж энергийг нь авах, амьд бодьгалийн амийг сорох замаар энергиэ нөхдөг мөхлийн шид /fel magic/ гэж бас бий. Бас л нөгөө муу нэрт walock-ууд болон чөтгөрүүд /demons/ энэ аймшигт хүчийг ашигладаг.
3. Элементүүд
Ертөнц дээрх биет бүхэн дараах үндсэн элементүүдээс тогтоно. Үүнд ус, агаар, гал, шороо орно. Элемент бүр нь өөр өөрсдийн хүчийг агуулах бөгөөд бөөгийн соёл нь урт удаан хугацааны турш энэхүү хүчүүдийг судалсаар, ашигласаар иржээ. Энэ удаан хугацааны хөгжлийн явцад энэхүү элементүүдийг нэгтгэж, уялдуулж, тэнцвэржүүлж, амилуулж байдаг нэгэн хүч байдгийг илрүүлсэн байна. Тэр бол сэтгэлийн хүч /spirit/ юм. /Сүнс ч гэж орчуулж болох, гэвч бусдад ойлгомжтой байлгахын тулд бодож байгаад сэтгэлийн хүч гэдэг нэршлийг илүүд үзлээ. Ойлгоорой ккк/ Энэ хүчийг 5 дахь элемент ч гэж нэрлэх нь бий. Сэтгэлийн хүчийг бөөгөөс гадна хуврагууд /monk/ гэгээрлийн хүч /chi/ хэмээн нэрийдэж, ашигладаг.
Үүнээс гадна бөө нар элементүүдийн хүчийг эрхшээхийн тулд нэг элементийн хүчийг нөгөө элементийн хүчтэй тэмцэлдүүлж, сулруулах / галын хүчийг ус, шороогоор бууруулах гэдэг ч юм уу/ замаар удирдах арга аргачлалыг боловсруулсан байна. Үүнийг өгөршүүлэх хүч /decay/ гэнэ.
Мөн бөөгийн хөгжлийн явцад эдгээр элементүүд нь сэтгэлийн хүчийн нөлөөгөөр тодорхой төлвүүдэд оршдгийг илрүүлжээ. Эдгээр төлвүүдээс шалтгаалан амьд биетүүд эерэг, сөрөг төрөл бүрийн мэдрэмжүүдийг мэдэрдэг байна. Элементүүдийн нөлөөллийг доор жагсаав.
Гал:
Эерэг: Хүсэл тэмүүлэл
Сөрөг: Уур хилэн
Ус:
Эерэг: Амар амгалан
Сөрөг: Шийдэмгий бус байдал
Агаар:
Эерэг: Овсгоо самбаа
Сөрөг: Галзуурал, улайрал
Шороо:
Эерэг: Хатуу чанд байдал
Сөрөг: Зөрүүд зан
Сэтгэлийн хүч:
Эерэг: Эр зориг
Сөрөг: Гэнэн, итгэмтгий байдал
Ертөнц дээрх биет бүхэн дараах үндсэн элементүүдээс тогтоно. Үүнд ус, агаар, гал, шороо орно. Элемент бүр нь өөр өөрсдийн хүчийг агуулах бөгөөд бөөгийн соёл нь урт удаан хугацааны турш энэхүү хүчүүдийг судалсаар, ашигласаар иржээ. Энэ удаан хугацааны хөгжлийн явцад энэхүү элементүүдийг нэгтгэж, уялдуулж, тэнцвэржүүлж, амилуулж байдаг нэгэн хүч байдгийг илрүүлсэн байна. Тэр бол сэтгэлийн хүч /spirit/ юм. /Сүнс ч гэж орчуулж болох, гэвч бусдад ойлгомжтой байлгахын тулд бодож байгаад сэтгэлийн хүч гэдэг нэршлийг илүүд үзлээ. Ойлгоорой ккк/ Энэ хүчийг 5 дахь элемент ч гэж нэрлэх нь бий. Сэтгэлийн хүчийг бөөгөөс гадна хуврагууд /monk/ гэгээрлийн хүч /chi/ хэмээн нэрийдэж, ашигладаг.
Үүнээс гадна бөө нар элементүүдийн хүчийг эрхшээхийн тулд нэг элементийн хүчийг нөгөө элементийн хүчтэй тэмцэлдүүлж, сулруулах / галын хүчийг ус, шороогоор бууруулах гэдэг ч юм уу/ замаар удирдах арга аргачлалыг боловсруулсан байна. Үүнийг өгөршүүлэх хүч /decay/ гэнэ.
Мөн бөөгийн хөгжлийн явцад эдгээр элементүүд нь сэтгэлийн хүчийн нөлөөгөөр тодорхой төлвүүдэд оршдгийг илрүүлжээ. Эдгээр төлвүүдээс шалтгаалан амьд биетүүд эерэг, сөрөг төрөл бүрийн мэдрэмжүүдийг мэдэрдэг байна. Элементүүдийн нөлөөллийг доор жагсаав.
Гал:
Эерэг: Хүсэл тэмүүлэл
Сөрөг: Уур хилэн
Ус:
Эерэг: Амар амгалан
Сөрөг: Шийдэмгий бус байдал
Агаар:
Эерэг: Овсгоо самбаа
Сөрөг: Галзуурал, улайрал
Шороо:
Эерэг: Хатуу чанд байдал
Сөрөг: Зөрүүд зан
Сэтгэлийн хүч:
Эерэг: Эр зориг
Сөрөг: Гэнэн, итгэмтгий байдал
4. Оршихуйн хязгаар
За эхний хэсэг дээр бичсэн дээ, 2 том энергийн бөөгнөрөл мөргөлдөж, том тэсрэлт болоод тэндээс одоогийн сансар огторгуй хэлбэр дүрсээ олж, тоймгүй олон гариг ертөнц үүссэн гээд. За тэр нь энэ зурагт үзүүлсэн маягийн юм үүссэн байгаа юм.
За эхний хэсэг дээр бичсэн дээ, 2 том энергийн бөөгнөрөл мөргөлдөж, том тэсрэлт болоод тэндээс одоогийн сансар огторгуй хэлбэр дүрсээ олж, тоймгүй олон гариг ертөнц үүссэн гээд. За тэр нь энэ зурагт үзүүлсэн маягийн юм үүссэн байгаа юм.
Ор хоосонд /Void/ орших орон зайг Түнэр харанхуй /The great dark/ гэх. Энэ түнэр харанхуйд харанхуйн эзэд /Void lords/ ноёрхоно.
Түнэр харанхуйн цаана /The great dark beyond/ гэрэлд бидний мэдэх Азерот, Драенор шиг амьдрал бүхий түг түмэн гариг эрхэс оршино. Түнэр харанхуйн цаана орших энэ огторгуйд Титанууд ноёрхоно.
Ор хоосон, гэрлийн зааг дээр Twisting nether оршино. Орчуулахад хэцүү юм аа, хойд насны эрчлүүр ч гэх юм уу мэдэх юм алга. Энэхүү Twisting nether-т ерөнхийдөө чөтгөрүүд /demons/ оршдог.
Азерот дээрхи бодит орон зайнаас гадна зэргэлдээ 2 өөр орон зай байдгийг мэдэх үү?
Эхнийх нь ногоон зүүдний /Emerald Dream/ орон зай /realm/. Маргад эрдэнийн зүүдний орон ч гэсэн болно. Ногоон зүүдний орон зай бол Азеротын бодит ертөнцтэй зэрэгцэн орших зүүдний ертөнц юм. Энэхүү зүүдний ертөнцөөр оюун бодлууд чөлөөтэй зорчих бөгөөд, орон зай, цаг хугацаа, хэлбэр дүрсүүд хувьсамтгай, тогтворгүй шинж чанартай болдог. Энэхүү зүүдний ертөнцийн тусламжтайгаар шидтэнүүд дүрсээ өөрчилөн амьтад, бусад биетийн хэлбэрт хувирах, орон зайг товчлон хормын төдийд шилжих зэрэг шидийг үзүүлдэг.
Дараагийн орон зай бол сүүдрийн орон /shadowland/. Ногоон зүүдний оронд амьд биетүүдийн оюун бодол оршдог бол, сүүдрийн оронд үхдлүүдийн сүнсүүд тэнүүчилдэг. Гэхдээ тэр үхдэлүүдийн сүнс нь түнэр харанхуйгаас гэрэл гэгээд хүрэх найдлага тээн тэнүүчилдэг. Харанхуйн шидийг ашиглан энэхүү оронд нэвтэрч, үхэгсдийн хүчийг ашиглах боломжтой
5. Бурхад ба бусад
Ор хоосны эзэд /Void Lords/
Тэд бол түнэр харанхуйд орших энергиэс бүтсэн мангасууд. Эдгээр мангасууд уур хилэнгээс өөр юуг ч үл мэдэх бөгөөд амьд бүхний энергийг сорж амьдардаг. Магадгүй аварга нэгэн нь Титануудаас ч хүчирхэг байж болох. Байгалиасаа амьдрал бүхий гаригууд дээр орших зохиолдолгоогүй хэдий ч хүчирхэг нэгэн нь эдгээр гариг ертөнцөд түр хугацаагаар гарч ирэх чадвартай.
Нару /Naaru/
Хамгийн эхнийх дээр бичсэн дээ, гэрлийн шид талстан биетүүдэд шингээд энэ тэр гээд. Нару бол тэр талстан биетийн нэг ширхэг нь юм. Тэд магадүгй түнэр харанхуйн цаана ч гэрэлтэж чадахуйц, хамгийн ариун тунгалаг гэрлийг агуулсан байдаг бөгөөд бүхий л амьдралыг гэгээн гэрлээрээ гийгүүлж, соёл иргэншлүүдэд итгэл найдвар, энх тайвныг авчирдаг. Мөн сүүдрийн ертөнцөд төөрсөн сүнснүүдийг гэрэлд хөтлөх чадалтай.
Титанууд /Titans/
Титанууд бол зүйрлэшгүй аварга биетэй, амьд ертөнцүүдийг бүтээгч бурхад юм. Тэд гаригуудаар хэсэж, амьдрал цогцлоох шидийн үрийг суулгаж явдаг. Мөн Түнэр харанхуйд нойрсож буй бусад титануудаа сэрээх хүчтэй.
Сүйрлийн арми /The Burning Legion/
Сүйрлийн арми бол Түнэр харанхуйн цаана орших цор ганц, хамгийн хөнөөлт хүч юм. Огцорсон титан Саргерас энэ чөтгөрийн армийг бүтээсэн. Сүйрлийн арми нь мөхлийн шидийг /fel magic/ ашиглан гаригаас гариг дамжин амьд бүхнийг устгаж байдаг. Энэхүү мөхлийн дайнд /The Burning Crusade/ хичнээн гариг, соёл иргэншил үүрд устаж үгүй болсныг хэн ч мэдэхгүй.
Сүйрлийн армийг бүрдүүлэгч чөтгөрүүдийн сүнс нь Хойд насны эрчлүүрт /Twisting Nether/ оршдог тул тэднийг устгахад маш хэцүү. Бодит ертөнцөд чөтгөрүүдийг устгалаа ч гэсэн хойд насны эрчлүүр дэх сүнсийг нь устгаагүй цагт тэд дахин дахин амилсаар л байдаг.
Хуучин бурхад /Old Gods/
Хуучин бурхад бол ор хоосны эзэд /Void lords/ байдгийн биет баталгаа юм. Тэд бол Ор хоосны эздийн туслагчид бөгөөд амьдрал бүхий гариг дээр хувалз шигдэн байршиж, орчин тойрныхоо амьд энерги бүхнийг сорж, эзэндээ дамжуулж байдаг. Амьд гариг ертөнцийг идээ бээр, яр шарханд баригдсан мэт болгож, улмаар бүхий л амьд энергийг нь ховх сорсноор тухайн гаригийг амьдралгүй мөхмөл гариг болгон хувиргадаг.
Хуучин бурхад бол ор хоосны эзэд /Void lords/ байдгийн биет баталгаа юм. Тэд бол Ор хоосны эздийн туслагчид бөгөөд амьдрал бүхий гариг дээр хувалз шигдэн байршиж, орчин тойрныхоо амьд энерги бүхнийг сорж, эзэндээ дамжуулж байдаг. Амьд гариг ертөнцийг идээ бээр, яр шарханд баригдсан мэт болгож, улмаар бүхий л амьд энергийг нь ховх сорсноор тухайн гаригийг амьдралгүй мөхмөл гариг болгон хувиргадаг.
Зэрлэг байгалийн бурхад /Wild gods/
Зэрлэг байгалийн бурхад бол байгальд амьд биет үүссэний баталгаа юм. Маш олон байгалийн бурхад үлэмж биет амьтдын дүрсээр үзэгддэг. Жишээлбэл Mist of Pandaria дээр бид бар, луу, үхэр, тогорууны бурхадтай уулздаг. Тэд 2 ертөнцөд нэгэн зэрэг оршиж байдаг. Бие нь бодит ертөнцөд оршдог бол сүнс нь зүүдний ертөнцөд /The Emerald Dream/ оршиж байдаг.
Зэрлэг байгалийн бурхад бол байгальд амьд биет үүссэний баталгаа юм. Маш олон байгалийн бурхад үлэмж биет амьтдын дүрсээр үзэгддэг. Жишээлбэл Mist of Pandaria дээр бид бар, луу, үхэр, тогорууны бурхадтай уулздаг. Тэд 2 ертөнцөд нэгэн зэрэг оршиж байдаг. Бие нь бодит ертөнцөд оршдог бол сүнс нь зүүдний ертөнцөд /The Emerald Dream/ оршиж байдаг.
Элемэнтэн биетүүд /Elemental spirits/
Элементэн биетүүд бол гал, ус, агаар, шорооноос бүтсэн нэн эртний биетүүд юм. Тэдний дундаас анхны оюун ухаант биес үүссэн байдаг. Элементэн биетүүд нь ямар ч хэлбэр, хэмжээтэй байж болно. Элементэн биет бүр өөр өөрийн зан араншинтай байдаг ба хүч чадлаараа ялгаатай эрх мэдэлтэй байдаг. Маш жижигхэн биет нь ч гэсэн хүчирхэг, маш догшин, нэн сүйтгэмтгий байх нь бий.
Элементэн биетүүд бол гал, ус, агаар, шорооноос бүтсэн нэн эртний биетүүд юм. Тэдний дундаас анхны оюун ухаант биес үүссэн байдаг. Элементэн биетүүд нь ямар ч хэлбэр, хэмжээтэй байж болно. Элементэн биет бүр өөр өөрийн зан араншинтай байдаг ба хүч чадлаараа ялгаатай эрх мэдэлтэй байдаг. Маш жижигхэн биет нь ч гэсэн хүчирхэг, маш догшин, нэн сүйтгэмтгий байх нь бий.
Амьд үхдэлүүд /Undead/
Амьд үхдэлүүд бол үхсэн боловч, амьдрал, үхлийн завсар гацчихсан биетүүд юм. Энэ биетүүд нь үхлийн энергийг хорвоогоор тархааж байдаг. Ихэнх амьд үхдлүүд нь үзэн ядалт, өс хорсолдоо автан, тэдэнд дахиад хэзээ ч ирэхгүй зүйлсийг устгаж байдаг. Тэр бол амьдрал.
Амьд үхдэлүүд бол үхсэн боловч, амьдрал, үхлийн завсар гацчихсан биетүүд юм. Энэ биетүүд нь үхлийн энергийг хорвоогоор тархааж байдаг. Ихэнх амьд үхдлүүд нь үзэн ядалт, өс хорсолдоо автан, тэдэнд дахиад хэзээ ч ирэхгүй зүйлсийг устгаж байдаг. Тэр бол амьдрал.
0 comments:
Post a Comment